Rysowanie torów jazdy to pojęcie fikcyjne.
Jeżdżąc w KJS’ach na słupki, trzeba uruchomić wyobraźnię do zaplanowania prawidłowego toru jazdy. Tor jazdy rysujemy w myślach. Jest to dość trudne.
np. dostajesz taki rysunek próby
Większość kierowców zasugeruje się narysowanym torem jazdy i tak pojedzie.
Niektórzy wprowadzą dodatkowe atrakcje w postaci skrętów na ręcznym.
Nie wytyczysz toru jazdy sugerując się tylko dwoma słupkami. Zabraknie ci miejsca na skręt do kolejnego słupka. Zawsze musisz brać pod uwagę min 3 słupki. Wtedy jest szansa, że nałożysz pełne tor jazdy.
Tak wygląda to prawidłowo.
Linią ciągłą zaznaczona jest jazda z gazem.
Porównaj to z torem jazdy skierowanym od słupka do słupka w teoretycznie najkrótszej drodze. Na poniższym rysunku zaznaczone na niebiesko.
Bramki to układ identyczny.
Niezależnie czy jest to pojedynczy słupek, czy bramka, aby prawidłowo nałożyć tor jazdy dzielimy odległości między słupkami (bramkami) na pół i tam zaczynamy skręt. Inaczej nie ma rytmu jazdy.
Więcej szczegółowych informacji na indywidualnych Treningach Wyczynowych Technik Jazdy.
Patrz zakładka treningi.