NAWRÓT

Nawrót w zależności od sytuacji można pojechać na okrągło, parabolicznie lub na ręcznym.

Nawrót na ręcznym – patrz zakładka ręczny hydrauliczny.

W KJS’ach występuje taki twór jak dowolny nawrót.

Oznaczany jest jak poniżej lub w podobny sposób.

Z reguły wykonuje się go na ręcznym.

Błędem jest głębokie wjechanie w wyznaczone miejsce do dowolnego nawrotu i tam rozpoczęcie manewru (chyba że nie ma innej możliwości). Związane jest to z torem jazdy i bezwładnością samochodu. Na rysunku na niebiesko. W większości przypadków trzeba ciągnąć ręczny na początku nawrotu i poprawiać pod koniec.

Ideałem jest , aby tak rozpocząć manewr, żeby wcześniej zredukować bieg, a obracanie samochodu rozpocząć tak, żeby samochód przekroczył dwoma osiami linię za którą nawrót ma się odbyć, ale już wprowadzony w rotację. Efektem ma być obrót tuż za linią, i szybki start praktycznie bez zatrzymania. Zielony kolor na poniższym rysunku.

Dowolny nawrót może być w prawo lub w lewo w zależności od upodobań kierowcy.

Więcej szczegółowych informacji na indywidualnych Treningach Wyczynowych Technik Jazdy.

Patrz zakładka treningi.