KOSTKA WALIMSKA KULTOWE ZAKRĘTY

Najbardziej znane zakręty w całym cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Każdy kierowca rajdowy chciałby dać na nich popis swojego kunsztu jazdy, jednak nie zawsze wszystko idzie według założeń.

Zwłaszcza jadąc w dół, po dość sporym spadaniu wejście w pierwszy zakręt rośnie w oczach. Dohamowanie jest dość wymagające, ponieważ nawierzchnia (często mokra kostka) nie jest zbyt przychylna do tego manewru przy prędkościach wyczynowych. Lekkie opóźnienie wejścia w zakręt i nici z popisu. Będzie ratowanie toru jazdy przez dwa zakręty.

Kibice uwielbiają oglądać samochody sunące bokiem przez zakręty, ale ładnym bokiem, a nie ratowanie lub płużenie przodem. No chyba, że auto wyleci z drogi to wtedy jest atrakcja.

Aby dobrze pokazać się przed kibicami należy zgłębić tajemnicę „kostki walimskiej”.

Poniżej Akademia Wyczynowych torów Jazdy w odwzorowaniu fotograficznym.

Jak zawsze w wyczynowym kodzie optycznym, z uwzględnieniem sił znoszących, dla technik przyspieszeniowych.

Słupkami zostały wyznaczone fazy zakrętu dla technik przyspieszeniowych, oraz czterokołowych poślizgów kontrolowanych.

Na zdjęciach Akademii Wyczynowych Torów Jazdy została ujawniona tajemnica toru jazdy zakrętów „kostki walimskiej”.

Więcej na treningach indywidualnych. Patrz zakładka treningi.