Lewa noga obsługuje sprzęgło. Prawa noga obsługuje gaz i hamulec (czasem jednocześnie).
Lewa noga nauczona jest pracy na sprzęgle.
Są jednak kierowcy stosujący hamowanie lewą nogą. Można to wyćwiczyć. Najlepiej jeżdżąc z automatyczną skrzynia biegów
Niektórzy jeżeli przed zakrętem nie zmieniają biegu, a istnieje potrzeba delikatnego dohamowania używają lewej nogi.
Jednak zawsze istnieje ryzyko złego wykonania tego manewru z uwagi na to, że lewa noga „nauczona” pracy na sprzęgle jest nieprecyzyjna w obsłudze hamulca.
Ale co nie jest zabronione ….
Fiński zawodnik jako pierwszy zastosował lewa nogę na hamulcu z jednoczesnym gazem, w samochodzie Mini podczas Rajdu Monte Carlo, tylko jako początek wejścia w nawroty i ciasne zakręty. Zanegował używania hamowania lewą noga w trakcie całego zakrętu.
Szybszy, precyzyjniejszy i bardziej efektywny jest minus gazem ale na wysokich obrotach.
Oczywiście można wytrenować regulowanie ciągi gazu i hamowania jednocześnie prawą stopą, ale na wyższych obrotach – sposób wykonania jak hamowanie z redukcją biegów z przedgazem.