Ideał prowadzenia samochodu to jazda jak po sznurku, jak po szynach. Jest to stwierdzenie kierowców wyczynowych z lat 50/60 XX wieku. Nie wolno samochodowi przeszkadzać.
Technika jazdy, to sztuka przewidywania i reagowania na to co nastąpi dopiero za chwilę. Oparta jest na prawach fizyki oddziaływających na samochód podczas jazdy i dopasowanych do niej odpowiednich nawykowych odruchach kierowcy.
Technika Jazdy to świadome powtarzalne wykonywanie serii połączonych ze sobą manewrów według wcześniej określonego schematu lub programu dla utrzymania zamierzonego toru i rytmu jazdy.
Najwyższy poziom to maksymalna płynność w technikach jazdy.
Technika jazdy jest ściśle połączona z rytmem jazdy i wyznacza ją kilka elementów: długość skrętu, jazda z gazem i hamowanie.
Długość skrętu –1 /16, 1/8, 1/4, 1/3, 1/2, 2/3, 1.
Gaz – plusy i minusy gazem , czyli dodawanie i odejmowanie gazu w poszczególnych fazach zakrętu.
Hamowanie – zwalnianie, dociskanie, doklejanie.