SIŁY I MASA

Siły oddziaływujące:

W zakręcie odczuwalna siła odśrodkowa powinna mieć taka samą wartość na początku w środku i na końcu zakrętu. Możliwe jest to do wykonania przy pełnym zgraniu kodu optycznego, kodu hamowania, kody kierownicy i kodu gazu w odniesieniu do faz zakrętu. Podtrzymanie skrętu gazem nie dopuszcza do płużenia przodu.

Po skręcie samochód ma tendencję do przenoszenia siły na zewnętrzne przednie koło.

Dodanie gazu podtrzymującego stabilizuje przód samochodu i przeniesienie skrętu na tylna oś pojazdu.

Dodany gaz nie może być ani zbyt mały ani zbyt duży – tylko optymalny.Ma nie dopuszczać do pogłębiana obciążenia zewnętrznego koła, nie może podnosić przodu samochodu, ma nie zwiększać prędkości auta – ma tylko ustabilizować rozkład mas samochodu.

Przyspieszanie  powoduje  przeniesienie  masy auta do tyłu.

Hamując można wykorzystać masę auta do dociążenia przodu.

Przed zakrętem trzeba dociążyć przód.

 W zakręcie trzeba rozłożyć masę na 4 kła.

Wyjście  z zakrętu ma dociążać tylne koła samochodu.(IDEAŁEM SĄ 4KOŁA)