Siły oddziaływujące:
W zakręcie odczuwalna siła odśrodkowa powinna mieć taka samą wartość na początku w środku i na końcu zakrętu. Możliwe jest to do wykonania przy pełnym zgraniu kodu optycznego, kodu hamowania, kody kierownicy i kodu gazu w odniesieniu do faz zakrętu. Podtrzymanie skrętu gazem nie dopuszcza do płużenia przodu.
Po skręcie samochód ma tendencję do przenoszenia siły na zewnętrzne przednie koło.
Dodanie gazu podtrzymującego stabilizuje przód samochodu i przeniesienie skrętu na tylna oś pojazdu.
Dodany gaz nie może być ani zbyt mały ani zbyt duży – tylko optymalny.Ma nie dopuszczać do pogłębiana obciążenia zewnętrznego koła, nie może podnosić przodu samochodu, ma nie zwiększać prędkości auta – ma tylko ustabilizować rozkład mas samochodu.
Przyspieszanie powoduje przeniesienie masy auta do tyłu.
Hamując można wykorzystać masę auta do dociążenia przodu.
Przed zakrętem trzeba dociążyć przód.
W zakręcie trzeba rozłożyć masę na 4 kła.
Wyjście z zakrętu ma dociążać tylne koła samochodu.(IDEAŁEM SĄ 4KOŁA)