Studium Techniki Jazdy KJS poświęcone jest Konkursowej Jeździe Samochodem.
KJS są namiastką rajdów. Jest to wstęp do prawdziwej przygody z motosportem. Jednak wielu zawodników „zostaje” w KJS’ach z uwagi na niskie koszty startów i lokalny charakter imprez.
Ideą KJS jest krzewienie kultury motoryzacyjnej powiązanej ze sportową rywalizacją. Dzięki KJS kierowcy nabywają większej wprawy w prowadzeniu samochodów.
KJS wg regulaminów są imprezami o małych prędkościach. Choć zdarzają się też odcinki specjalne gdzie można rozpędzić pojazd do większej prędkości. Jednak tylko punktowo na chwilę. Przeważają trasy bardzo kręte i techniczne, wymagające od uczestników wyjątkowo precyzyjnego prowadzenia samochodu.
Przy ciasno ustawionej trasie prędkość 45km/h może nastręczać wielu problemów.
KJS to głównie slalomy, szykany, nawroty. Trasy ustawiane słupkami lub bramkami na placach, boiskach, parkingach. Czasem na drodze wyłączonej z ruchu.
Ponieważ KJS jest namiastką rajdu jest organizowany wg ramowego regulaminu. Zawiera regulamin czasowy, badanie techniczne samochodu i wyposażenia, listę startową, kryteria dopuszczenia załóg do udziału, kryteria klas samochodów (wg pojemności), trasę dojazdową, punkty kontroli czasowej i inne strefy jak w prawdziwym rajdzie i wreszcie to co zawodnicy lubią najbardziej próby sprawnościowe (w rajdach są to odcinki specjalne „O S”)
W Studium Techniki Jazdy KJS nie będziemy zajmować się regulaminami i przepisami a tylko tematami związanymi techniką jazdy.
Technika jazdy w KJS nie różni się niczym od techniki jazdy w rajdach samochodowych poza prędkością i elementami ustawienia trasy:
W Studium Techniki Jazdy KJS omówimy:
1 Start i Meta
2 Nawrót
3 Szykana
4 Slalom
5 Rysowanie torów jazdy
6 Bramki