PROGRAM SZKOLENIOWY 1956r

Program podstawowy od 1956r

1.Doskonalenie techniki jazdy.
2.Wyczynowe techniki jazdy.

· rajdy
· szkoła pilotów
· wyścigi

Program

I.Techniki podstawowe +KJS >2 m-ce /20h
· Parabola naturalna
· Parabola klasyczna
· Technika obrotowa
· Technika czterokołowa

II. Wersje wyczynowe > 4 m.ce /80h

  1. Tory jazdy
    · podstawowe techniki jazdy w zakrętach w wersji wyczynowej z uwzględnieniem rodzajów napędów
    · tory jazdy w zakrętach o stałej krzywiźnie
    · tory jazdy w zakrętach zacieśniających
    · tory jazdy w zakrętach parabolicznych
    · łączenie torów jazdy zakrętów i prostych, wyznaczanie innych stref dla zakrętów podwójnych i wielokrotnych
    · opisy rajdowe, wyznaczanie torów jazdy zamierzonych
  2. Program wybrany i różnice w prowadzeniu
    · napęd przedni
    · napęd tylny
    · napęd czterokołowy stały
    · napęd czterokołowy regulowany
  3. Utrzymanie zamierzonego toru jazdy i przyczepności

· sterowanie głownie poprzez układ kierowniczy
· sterowanie gazem
· sterowanie gazem i układem kierowniczym
· łączenie systemów sterowania

  1. Techniki jazdy bezpoślizgowej w oparciu o podstawy z części pierwszej i programu typu napędu
    · na małych kątach znoszenia
    · na dużych kątach znoszenia
    · wejście w zakręt z nadmierną szybkością
    · wejście w zakręt z szybkością optymalną
    · pokonywanie zakrętów mocą silnika
  2. Techniki jazdy poślizgami w oparciu o podstawy z części pierwszej i drugiej pkt. 2,3

· poślizgi niekontrolowane w zakrętach i na prostych
· poślizgi kontrolowane osiowe
· poślizgi kontrolowane czterokołowe
· dociążanie w poszczególnych fazach zakrętu

  1. Hamowanie

· standardowe o stałej sile
· pulsacyjne i przerywane
· z układem elektronicznym
· dociskowe
· wspomagane układem napędowym
· hamowanie boczne

  1. Poprawa prowadzenia samochodu

· regulacja kinematyki układów prowadzenia i sterowanie kół
· charakterystyka prowadzenia podsterowna, neutralna, nadsterowna i jej korygowanie regulacjami i balastem
· dobór i regulacja charakterystyk zawieszenia
· dopasowanie prowadzenia do rodzaju trasy i predyspozycji kierowcy

III. Doskonalenie technik jazdy > 1,5 roku
/łącznie ze startami w zawodach/